Gå til hovedindhold
Hjem

Top menu

  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice

Main navigation

  • Information
    • UNIFORMSVEJLEDNING
    • LYST TIL AT SE HVAD SPEJDER ER?
    • BLIV BLÅ SPEJDER ELLER LEDER
    • Støt Gruppen med OK
  • Afdelinger
    • Familiespejder (2 - 5 år)
    • Mikroer (0-1 klasse)
    • Minier (2 - 3 klasse)
    • Juniorer (4 - 5 klasse)
    • Trop i Gudenå Gruppe (6 - 10 klasse)
    • Klan Røde Orm
  • Gruppen
    • Om Gudenå Gruppe
    • Referater
      • Grupperådsmøde 2018
      • Ekstra Ordinært Grupperådsmøde 2017
      • Grupperådsmøde 2017
      • Grupperådsmøde 2016
      • Grupperådsmøde 2013
      • Grupperådsmøde 2012
      • Grupperådsmøde 2011
  • Indmelding
  • Kalender
  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice
Gudenå Gruppe

Grupperådsmøde 2018

Valg af Dirigent & referent:

  • Jens Bach
  • Rune Otte 

Dirigenten finder Grupperådsmødet lovligt varslet, og mødet kan afholdes. 

 

Årsberetning 2017 – Til godkendelse

  1. Formandens beretning: 
    2018 startede med en ekstra ordinær generalforsamling, hvor det lykkedes at samle en bestyrelse. Det gav mange nye ansigter på de forskellige poster, hvilket har præget arbejdet gennem året. Der har været afholdt en række aktiviteter, Praktisk dage, Skt. Hans, Spejder Banko, Spejder for en dag, juletræs salg, plus ture for spejderne. Året har været præget af en knaphed på ressourcer hos nøglepersoner, hvilket der specielt i den sidste halvdel af året har været udfordrende. Gruppen er blevet tildelt en korpskonsulent med henblik på gruppeudvikling i slutningen af året, og dette arbejde vil fortsætte ind i 2018 for at finde løsninger på specielt vores ressource situation.  
     
  2. Gruppeleders beretning: 
    Der er pt. 60 spejdere, hvoraf 18 er klanspejdere. Af de 18 klanspejdere er 1/3 aktive i det daglige lederarbejde. Der er 13 Ledere/assistenter i gruppen, hvor der i 2017 er kommet 4 nye ledere assistenter. Ikke desto mindre er der behov for aflastning af nøglepersoner i forbindelse med det daglige arbejde. I 2017 har der været afholdt forskellige aktiviteter: Salg af lodsedler, Banko, Skt. Hans, Spejder for en dag, Spejdernes lejr – Stor succes for alle. 
  3. Afdelinger
    1. Mikro: 
      3 ledere og 10 spejdere. Generelt går det godt i grenen. Der er gennem året arbejdet med almindeligt spejderarbejde med fokus på samarbejde og socialt samvær. Spejderne har taget naturmærket, og det har været en stor øjenåbner for spejderne hvor meget der er findes i den umiddelbare natur. Mikro er i Mølleskoven året rundt. Deltog på Divisionsturneringen med en flot 3. plads af 8 deltagende. Spejdernes Lejr med 4 overnatninger – Det var en positiv oplevelse for både spejdere og ledere. Deltog ikke på minihike pga. manglende ressourcer. Var til Mikro-Mini dag i Randers – God en dags tur. 
    2. Mini: 
      4 Ledere og 15 spejdere, hvor der dog efter dec ’17 har været et svigtende fremmøde fra 4-5 spejdere. Der har været arbejdet med bål, koder, morse, førstehjælp. Der arbejdes meget med ”at være en god kammerat” i forbindelse med møder, ture og aktiviteter. Der har været afholdt fastelavn, tænkedag – hvor materiale fra korpset har været anvendt. Deltaget på Divisionsturneringen – god tur for spejderne, skøjteløb i Randers, Cykletur, besøg ved Falck, solgt lodsedler, Spejdernes lejr 2017 – 7 spejdere og 2 ledere, Sct. Georgsdag, Gruppetur, 10km mærke, lavet bestikposer, lavet knobstavler, kniv og save bevis. 
    3. Junior: 
      2 ledere og 12 spejdere. Der har været stor aldersspredning i gruppen, med en flok 3. års juniorer, så det har været udfordrende at ramme alle. Der har i løbet af året blevet arbejdet med basale spejderfærdigheder. Det har været et presset år på lederfronten for grenen. 
    4. Troppen: 
      4 ledere og 7 spejdere. Året startede med kun 2 spejdere, hvor det lykkedes at fastholde disse til oprykningen. Der er bl.a. lykkedes ved at sikre ansvar til spejderne for at arrangere møder til juniorer, at være ”de store” på gruppetur og ved Spejdernes lejr 2017. Pt. er de fungerende patruljeledere for oprykkerne – unge leder unge. Der arbejdes med mærkeforløb, og med et mål om at deltage i Divisionsturneringen 2018 
    5. Klanen: 
      18 spejdere. Aktivitetsniveauet er lille – kun 4-5 deltagere ved de månedlige møder. En del af klanen er aktive i de daglige spejdermøder. 

Grupperådet godkender årsberetningerne. 


Fremlæggelse af regnskab for 2017 
Kasseren fremlægger det reviderede regnskab for grupperådet. Der er et overskud på driften, hvilket hovedsageligt skyldes ekstraordinære tilskud i forbindelse med Spejdernes lejr 2017 og et lavere aktivitets niveau end budgetteret. Der er generelt et lavere medlems og lokaletilskud end budgetteret, hvilket skyldes mange spejdere udenfor kommunen og en stor gruppe gamle klanspejdere. 
 Grupperådet godkender regnskabet. 


Indkomne forslag 
Der er ingen indkomne forslag 


Gruppens fremtid 

  1. De enkelte grene fortsætter uændret deres aktiviteter uændret. Der arbejdes med nyt tiltag for 2018 – Halloween fest, Det forventede loppemarked afholdes ikke pga. mangel på ressourcer til at afvikle det. 
  2. Kasseren fremlægger budget for 2018 – Kommenteres at der budgetteres indtægt ved loppemarked som ikke afholdes. Det forventes at dette kan kompenseres for ved Halloween aktiviteterne 

Grupperådet godkender budgettet for 2018. 


Fastsættelse af antal bestyrelsesmedlemmer 
Det fastholdes at antallet af bestyrelsesmedlemmer er ca. 10 inkl. Formand, kasserer og gruppeleder. Særligt da de fleste ikke er på valg i år. 


Valg af bestyrelsesmedlemmer 
1. Formand a. Rune Otte – Ikke på valg (2.årig periode) 2. Kasserer a. Anna Olesen – På valg (2. årig periode) i. Genvælges for en 1. årig periode 3. Gruppeledere a. Brian Jensen og Mikael Rytter – Ikke på valg. (2.årig periode) Mikael Rytter vælger dog at trække sig som Gruppeleder. 4. Forældrerepræsentanter: a. Pernille Witt – Ikke på valg (2.årig periode) b. Allan Rygaard – Ikke på valg (2.årig periode) c. Henrik Olesen – Ikke på valg (2.årig periode) 5. Unge i styrelsen a. Emil Jørgensen – På valg (1.årig periode) – Modtager genvalg i. Valgt for 1.årig periode b. Kim Lippke – På valg (1.årig periode) – Modtager genvalg i. Valgt for 1.årig periode 6. Lederrepræsentanter a. Line Poulsen – Ikke på valg (2.årig periode) b. Lærke Brülle – På valg – modtager ikke genvalg c. Marianne Jensen – Vælges for en 2. årig periode 7. Suppleanter a. Ingen valgt 


Valg af gruppens repræsentanter i korpsrådet

  • Brian Jensen
  • Emil Jørgensen (ung) 

Valg af repræsentanter i divisionsrådet

  • Jens Peter Høgh Lønstrup
  • Emil Jørgensen (ung)
  • Julie Thygesen
  • Tove Søvsø
  • Brian Jensen 

Valg af revisor

  • Thomas Skov genvælges som Grupperevisor 

Evt.

  • Formanden berettet om deltagelse i formands netværk, og der diskuteres deltagelse i forbindelse med gruppeudviklingsprogrammet. 

Således opfattet ved grupperådsmøde onsdag den 28/2-2018 ved referent Rune Otte 
 
Note: referat gennemgået med dirigent, Jens Bach på Gruppetur 10-03-2018 

En gang om året (i februar) holder vi grupperådsmøde. Det er gruppens generalforsamling.
Her vælges medlemmer til bestyrelsen.

Referat fra vores grupperådsmøde den 28/2 2018 kan findes på denne side.

Filer

Indkaldelse
Dagsorden
Referat

Kontakt

Gudenå Gruppe
Skolevej 1
8870 Langå
Danmark

27 57 34 35
alex191a@gmail.com

Følg os på

Læs vores cookiepolitik her

En del af

Det Danske Spejderkorps logo